در طول تاریخ سینمای جهان فیلم های زیادی هست که ارزش چند بار دیدن را دارند ولی به نظر من این ۱۰ فیلم را هر کسی که عاشق سینماست حداقل یکبار باید دیده باشد. البته که این ۱۰ فیلم با سلیقه‌ی شخصی من انتخاب شده است اما برای این که بدانید با سلیقه‌ی جمعی عاشقان فیلم هم مسیر هست یا نه امتیاز imdb آن را هم برایتان نوشته ام.
در مقالات بعدی فیلمهایی بر اساس ژانر آن ها هم معرفی خواهم کرد.

۱- The Godfather – فرانسیس فورد کاپولا – 1972 – Paramount Pictures – آمریکا – 9.2/10: داستان فیلم درباره‌ی خانواده‌ی مافیایی کورلئونه‌هاست که توسط فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی شده است. این فیلم بارها به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته شده است.

۲- The Shawshank Redemption – فرانک دارابونت – 1994 – Castle Rock Entertainment – آمریکا – 9.2/10: داستان فیلم درباره‌ی دوستی بین دو زندانی به نام‌های اندی و رد است. این فیلم بارها به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان شناخته شده است.

۳- The Dark Knight – کریستوفر نولان – 2008 – Warner Bros. Pictures – آمریکا – 9.0/10: داستان فیلم درباره‌ی جنگ بین بتمن و جوکر است. این فیلم به خوبی به بررسی مسائل اخلاقی و اجتماعی پرداخته و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ شناخته می‌شود.

۴- Schindler’s List – استیون اسپیلبرگ – 1993 – Universal Pictures – آمریکا – 8.9/10: داستان فیلم درباره‌ی یک کارخانه‌دار آلمانی به نام اوسکار شیندلر است که در طول جنگ جهانی دوم، بیش از ۱۰۰۰ نفر از یهودیان را از نابودی نجات داد.

۵- The Lord of the Rings: The Return of the King – پیتر جکسون – 2003 – New Line Cinema – آمریکا – 8.9/10: داستان فیلم درباره‌ی نبرد بین ارباب حلقه‌ها و نیروهای شیطانی است. این فیلم به خوبی به بررسی مسائلی مانند قدرت، دوستی و امید پرداخته است.

۶- Pulp Fiction – کوئنتین تارانتینو – 1994 – Miramax Films – آمریکا – 8.9/10: داستان فیلم درباره‌ی جنایات و ماجراهای مختلفی است که در لس آنجلس رخ می‌دهد. این فیلم به خوبی به بررسی مسائلی مانند خشونت، قدرت و انتقام پرداخته است.

۷- Forrest Gump – رابرت زمکین – 1994 – Paramount Pictures – آمریکا – 8.8/10: داستان فیلم درباره‌ی یک مرد ساده‌لوح و بی‌خیال به نام فارست گامپ است که در طول زندگی‌اش با ماجراهای مختلفی مواجه می‌شود. این فیلم به خوبی به بررسی مسائلی مانند عشق، دوستی و امید پرداخته است.

۸- Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back – ایروین کرشنر – 1980 – Lucasfilm – آمریکا – 8.7/10: داستان فیلم درباره‌ی نبرد بین نیروهای خوب و شرور در کهکشانی دوردست است. این فیلم به خوبی به بررسی مسائلی مانند انقلاب و جنگ پرداخته است.

۹- The Matrix – لانا و لیلی واچوفسکی – 1999 – Warner Bros. Pictures – آمریکا – 8.7/10: داستان فیلم درباره‌ی جنگی بین انسان‌ها و ربات‌ها است. این فیلم به خوبی به بررسی مسائلی مانند واقعیت و تحقیق در مورد آن پرداخته است.

۱۰- Goodfellas – مارتین اسکورسیزی – 1990 – Warner Bros. Pictures – آمریکا – 8.7/10: داستان فیلم درباره‌ی زندگی یک جنایتکار به نام هنری هیل است. این فیلم به خوبی به بررسی مسائلی مانند پول و قدرت پرداخته است.